در حال بارگذاری...

آموزش تنظیمات بوت و نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Jb-Team Software Developer
خانه / آموزش تنظیمات بوت و نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

هر کامپیوتر و لپ تاپی برای اجرا نیاز به سیستم عامل دارد. تمامی نرم افزارهای کامپیوتری برای استفاده نیاز به محیطی دارند که در آن اجرا ، سازماندهی، مدیریت شوند. نقش سیستم عامل پیاده سازی برنامه ها و داده ها و کنترل منابع سخت افزاری و جهت استفاده بهینه و هدفمند از آنها است. یکی از بهترین سیستم عامل های موجود ویندوز است که قابلیت نصب بر روی اکثر دستگاه های موجود در بازار را دارد.

برای نصب ویندوز بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ ابتدا باید دیسک ویندوز را داخل دستگاه قرار داده و پس از راه اندازی دوباره، وارد پنجره تنظیمات بایوس BIOS شوید. نحوه ورود به بایوس در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد و معمولاً یکی از کلید های Delete, F2, F9, F10, F12,  و یا ESC مورد استفاده قرار می گیرد. این تفاوت به نوع مادربرد و لپ تاپی که شما در اختیار دارید بستگی دارد.

پس از ورود به پنجره تنظیمات بایوس، به سربرگ Boot رفته و از گزینه های موجود گزینه CD-RAM Driver را  به عنوان انتخاب اول تنظیم کنید. در پایان با استفاده از کلید F10 تغییرات ایجاد شده را ذخیره نمایید.

روش دسترسی و انجام مراحل تنظیم بایوس و بوت در مادربردها و لپ تاپ های موجود متفاوت می باشد. به همین جهت توصیه می شود از مطالب زیر جهت دریافت اطلاعات تکمیلی حتماً استفاده کنید.

آموزش نحوه ورود به تنظیمات بوت و بایوس لپ تاپ
نحوه تنظیمات بوت بایوس های عمومی برای نصب ویندوز
نحوه تنظیمات بوت در مادربردهای ASROCK برای نصب ویندوز
نحوه تنظیمات بوت در مادربردهای ASUS برای نصب ویندوز 
آموزش ورود به بایوس در ویندوز ۱۰ از طریق پنجره Settings تنظیمات
حل مشکل ارور GPT و MBR در هنگام نصب ویندوز ۱۰، ۸، ۷