در حال بارگذاری...

معرفی اصول برنامه نویسی ++C

Jb-Team Software Developer
خانه / معرفی اصول برنامه نویسی ++C

معرفی اصول برنامه نویسی ++C :

 

اصول برنامه نویسی

مقدمه

اصول برنامه نویسی

همراهی با دوره

مبانی برنامه نویسی

برنامه نویسی چیست

زبان برنامه نویسی چیست

نوشتن کد منبع

اجرای کد

استفاده از یک IDE

برنامه نویسی Syntax

چرا پایتون

نصب پایتون بر روی مک

نصب پایتون بر روی ویندوز

اجرای حط دستور پایتون

نصب ویژوال استودیو کد بر روی مک

نصب ویژوال استودیو کد بر روی ویندوز

اجرای پایتون در IDE

عبارات اساسی

رفع اشکال

متغیرها و انواع داده ها

معرفی متغیر ها و انواع داده ها

متغیرهای زبان ها

کار با اعداد

کار با رشته ها

استفاده درست از WhiteSpace

کار با نظرات

چالش خروجی چیست

راه حل خروجی

کد شرطی

تصمیم گیری در کد

جستجوی شرایط

کار با شرایط ساده

شرایط سراسر زبان ها

چالش بازی حدس زدن

راه حل بازی حدس زدن

کد Modular

مقدمه ای بر توابع

ایجاد و فراخوانی توابع

تنظیمپارامترها و آرگومان ها

برگرداندن مقادیر از توابع

چالش شهرهای مورد علاقه

راه حل شهرهای مورد علاقه

نتیجه گیری

کاوش در زبان ها

گام های بعدی

 

اصول برنامه نویسی ++C

مقدمه

در باره این دوره

استفاده از فایل های تمرین

++C چیست ؟

زنجیره ای از ابزار و نصب

استفاده از Xcode در تمرین

استفاده از Visual Studio  در تمرین

مبانی Syntax

معرفی پایه های Syntax

آناتومی برنامه ++C

اظهارات و عبارات رایج

شناسه ها

تعریف متغیرها

نشانگرها

منابع

آرایه های اولیه

رشته های اولیه

مشروط

انشعاب مشروط

حلقه انشعاب مشروط

تکرار با For

تکرار مبتنی بر محدوده

استفاده از Stdout

انواع داده ها

مروری بر رانواع داده ها

انواع عدد صحیح

اندازه عدد صحیح

اعداد صحیح با اندازه ثابت

انواع ممیز شناور

کاراکترها و رشته ها

دنباله فرار کاراکتر ها

مقدماتی

منابع

داده های سازمان یافته

Bit Field

شمارش ها

اتحاد ها

تعریف نمونه ها با typedef

انواع Viod

مدل خودکار

ثبات نشانگر تهی بدون ابهام

اپراتورها

اپراتورهای رایج

انتصاب ترکیبی اپراتورها

اپراتورهای افزایش و کاهش

اپراتورهای رابطه ایی

اپراتورهای منطقی

اپراتورهای Bitwise

اپراتورهای شرطی سه تایی

اپراتورهای حافظه پویا

عوامل ثایپ

استفاده Sizeof

استفاده از Typeid

تقدم عملگر

فانکشن ها

مروری بر توابع ++C

ساخت یک تابع

ارسال مقادیر به یک تابع

استفاده از متغیر های خودکار و استاتیک

برگرداندن مقادیر از یک تابع

استفاده از نشانگر های تابع

اضافه باز نام توابع

اعریف تعداد متغیری از آرگومان ها

استفاده از بازگشت

کلاس ها و آبجکت ها

مروری بر کلاس ها و آبجکت ها

تعریف یک کلاس

اعضای داده

اعضای تابع

سازندگان و ویرانگرها

بارگذاری بیش از حد اپراتورها

بارگذاری بیش از حد اپراتورها با توابع

قالب ها ( Template )

درک قالب ها

کارکرد قالب ها

کلاس قالب ها

کتابخانه استاندارد

مروری بر لایبری های استاندارد

فایل I_O

فایل های Binary

مدیریت فایل ها

کاراکترهای فرمت نشده I_O
کاراکترهای فرمت شده I_O

توابع رشته

رسیدگی به خطاهای سیستم

کتابخانه استانداردقالب ها

مروری بر STL

وکتورها

رشته ها

جریان های I_O

رسیدگی به انتظارات

نتیجه گیری

تشکر