سرفصل های آموزش اصول ۳Ds Max 2021
مقدمه
آشنايي با تري دي مکس
نحوه استفاده از فايل هاي تمرين
شروع به کار
انتخاب يک صفحه کاري
سفارشي سازي تنظيمات
استفاده از فولدرهاي پروژه
رابط کاربري تري دي مکس
آشنايي با رابط کاربري
سفارشي سازي صفحه کاري
سفارشي سازي پس زمينه رنگ درجه بندي ها
ايجاد پرمتيو با استفاده از ورودي هاي صفحه کليد
ساختن پرمتيوها با ماوس
تغيير موقعيت اشيا
چرخاندن و تغيير شکل دادن اشيا
جا به جايي ويو پورت ها
پرخاندن ويو پورت ها
صرفه جويي در زمان با استفاده از ميانبرهاي صفحه کليد
سفارشي سازي ميانبرها
انتخاب حالت سايه دار در ويوپوينت ها
تنظيمات پيشرفته چيدمان
پيکربندي چيدمان ها
چيدمان صحنه
مشخص کردن واحد هاي اندازه گيري
مشخص کردن واحدهاي سيستم
تعريف درجه بندي هوم
ذخيره تمپلت صحنه
ادغام کردن صحنه ها
کپي کردن نمونه هاي اشيا
کپي گرفته از اشيا با استفاده از جابه جايي
معرفي اسنپ
حرکت دقيق با گريد و اسنپ
مرتب کردن اسم هاي اشيا
جمع کردن اشيا در گروهها
مديريت لايههاي نمايشي
کنترل ويژگي هاي اشيا و لايه نمايشي
آشنايي با مرجع خارجي
ساخت گزارش XREF
حرکت در سيستم هاي مختصاتي مرجع
چرخاندن اشيا در سيستم هاي مختصاتي مرجع
تغيير اشيا حول محور انتقال
ايزوله کردن و قفل کردن سلکشن
انتخاب در حالت هاي پنجره و کراسينگ
مدل سازي اسپيلاين
ساختن اشکال
ويرايش Bezier splines
تنظيم جزئيات شکل
مدل سازي با Extrude modifier
اصلاح مسير با استفاده از ابزار sweep
خروجي گرفتن از مسيرهاي Adobe Illustrator
وارد کردن مسيرهاي ايلاستريتور به تري دي مکس
اضافه کردن Bevel modifier
کنترل سطح جزئيات
مدل سازي توپولوژي
تغيير و تنظيم TextPlus
مدل سازي پارامتري
تغيير شکل شي اي با ماديفاير
لايه بندي تغيير شکل دهنده ها
تعريف سطح جزئيات پاليگان
رد کردن انتخابي به بالاي استک
درک وابستگي توپولوژي
نسخه سازي و بستن استک
مدل سازي چندضلعي
آماده سازي عملگرهاي بول
ترکيب کردن حجم ها با استفاده از عملگرهاي بول
اضافه کردن لبه با استفاده ازQuickSlice
اضافه کردن لبه ها با ابزار برش
سخت کردن لبه هاي چندضلعي
مدلسازي با استفاده از ريبون
ساده سازي اشکال با ابزار حذف
انشعابسازي Editable Poly
جزئيات دادن به مش
ايجاد گوشه هاي منحني
مدل سازي سطح زيربخش
آشنايي با سطوح زيربخش
بهترين تمرينات جهت مدل سازي
مدل سازي جعبه
مدل سازي با Symmetry modifier
مدل سازي منحني با استفاده از ابزار انتخاب نرم
اصلاح اشکال با سوئيفت
محدودسازي انتقالات
اصلاج شکاف با تغيير اندازه غير يکنواخت
تيز کردن گوشه ها
نهايي سازي زيربخش ها
تکنيک هاي دوربين
ساختن يک دوربين فيزيکي و هدف آن
جابه جايي دوربين اول شخص در ويو پورت ها
فعال سازي Safe Frames
تنظيم رزولوشين و نسبت ابعاد در تنظيمات رندر
ساخت يک دوربين آزاد
چرخاندن در فضاي مختصاتي Gimbal
تنظيمات مربوط به سه پايه و شبيه سازي آن
نورپردازي
پيش نمايش از رندرها
ايحاد نور فتومتريک
تنظيم شدت نور و رنگ
تنظيم شکل نور
کنترل پارامترهاي نورافکن
استفاده از Light Explorer
روشنايي با رنگ محيط
روشنايي با يه HDRI enviroment
اصلاح سفيدي محيطي
جدا کردن محيط از پس زمينه
ايجاد خورشيد و آسمان
مواد
استفاده از Slate Material Editor
تعيين کردن ماد براي آبجکت
مديريت مواد صحنه
مديريت sample slot
ذخيره کتابخانه مواد
رنگ مواد فيزيکي
پارامترهاي انعکاس مواد فيزيکي
کنترل حالت سايه گذاري مواد در ويو پوينت
کنترل اندازه نمونه مواد
ساختن نقشه سه بعدي رويه اي
پارمترهاي جهت يابي نقشه سه بعدي
ترسيم فايل هاي تصويي Bitmap
نمايش نقشه هاي سه بعدي
استفاده از اندازه واقعي
بازيابي اتصالات
انيميشن
آشنايي با سلسله مراتب
حرکت نقاط pivot
چرخاندن نقاط pivot
اولويت بندي محورهاي چرخش
اتصال اشيا
قفل کردن انتقالات
اصلاح و دوري از مشکلات تغيير اندازه
انتخاب نرخ فريم و سرعت بازپخش
انتخاب بخش زماني فعال
ساخت کي فريم به صورت اتوماتيک
ساخت کي فريم در حالت Set
ويرايش در تايم لاين
ويرايش در Dope Sheet
ويرايش در حالت منحني
ويرايش Interpolation در Curve Editor
تغيير خطوط مماس
ويرايش مسير با motion
رندر گرفتن
انتخاب رندر کننده
انتخاب گزينه هاي رندر
رندر کردن توالي تصوير
پخش توالي تصويري با RAP Player
رندر گرفتن در محدوده پويا