در حال بارگذاری...

آشنایی با درایورهای سخت افزاری و نحوه نصب آن ها در ویندوز

Jb-Team Software Developer
خانه / آشنایی با درایورهای سخت افزاری و نحوه نصب آن ها در ویندوز

پس از هر نصب ویندوز بر روی لپ تاپ ها و سیستم های کامپیوتری لازم است تا درایورهای مخصوص هر سخت افزار جهت کارکرد درست آن ها بر روی سیستم نصب شود. از این رو قصد داریم نحوه نصب درایورهای سخت افزاری بر روی ویندوز را هم از طریق درایورهای اصلی شرکت سازنده سخت افزار و هم از طریق پک های جانبی نصب درایور نظیر DriverPack Solution آموزش دهیم.

روش اول: اولین روش جهت نصب درایورها استفاده از دیسک های همراه با سخت افزارها و یا لپ تاپ ها می باشد که به راحتی و در بیشتر لپ تاپ ها به صورت خودکار بعد از قرار دادن DVD در دستگاه انجام می شود. اما گاهی اتفاق می افتد که این دیسک ها خراب شده و یا در دسترس نمی باشند که در این صورت از روش هایی که در ادامه گفته می شود استفاده می کنیم.

روش دوم: دومین روش مراجعه به سایت سازنده سخت افزار و یا لپ تاپ می باشد که معمولا از طریق منوی Support & Downloads  و پیدا کردن مدل دستگاه، درایورها جهت دانلود در دسترس خواهند بود. در ادامه چند نمونه از سایت های معروف ترین سازنده ها قرار داده شده است:

سایت  ASUS

asus.png

سایت محصولات HP

hp.png

سایت Lenovo

lenovo.png

روش سوم: راحت ترین روش در نصب درایورها استفاده از DriverPack Solution می باشد. نرم افزار DriverPack Solution نرم افزار بسیار مفیدی است که به منظور کمک در پیدا کردن و نصب درایور اتوماتیک هر قطعه سخت افزاری کامپیوتر شما طراحی شده است. شاید متناسب نبودن درایورها با ویندوزهای جدید، گم شدن درایورها، قدیمی شدن آن ها، یافتن و نصب درایور مورد نظر از میان ده ها پوشه و ... باعث شود تا کاربر مشکلات متعددی داشته باشد بنابراین DriverPack Solution می تواند بهترین راه حل برای برطرف نمودن این قبیل مشکلات باشد که تنها با یک کلیک به صورت خودکار اقدام به شناسایی و بررسی سخت افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر می کند، آخرین نسخه از درایورهای موجود را به صورت اتوماتیک یافته و نصب می کند و آن دسته از درایورهایی هم که به روز نیستند و برای ویندوزتان مشکل به وجود می آورد در یک لیست قرار می دهد. این مجموعه بسیار کامل که شامل اکثر قطعات سخت افزاری است آخرین به روزرسانی از انواع درایورها را در خود جای داده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار :
- نصب اتوماتیک درایورها تنها در چند دقیقه
- صرفه جویی در پول و زمان
- سازگار با انواع قطعات سخت افزاری کامپیوترهای متفاوت
- شامل آخرین نسخه از انواع درایورها
- به روزرسانی درایورهای نصب شده
- استفاده آسان
- دارا بودن درایورهای ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی
- پشتیبانی از ویندوز XP و Vista و ۷ (سون)
- رابط کاربری چند زبانه و شناسایی خودکار زبان سیستم
- دارای دو مد کاری ساده و پیشرفته (Expert)
- و ...

jb-image.png

 

سفارش و خرید DriverPack Solution