در حال بارگذاری...

نحوه تنظیمات بوت در مادربردهای ASROCK برای نصب ویندوز

Jb-Team Software Developer
خانه / نحوه تنظیمات بوت در مادربردهای ASROCK برای نصب ویندوز

نحوه تنظیمات بوت در مادربردهای ASROCK:

یکی دیگر از برندهای برتر مادربرد که کاربران زیادی در ایران دارد، مادربرد ASROCK می باشد. روش دسترسی به پنجره بایوس و نحوه تغییر بوت در مادربرد ASROCK نیز همانند دیگر مادربردهای موجود در بازار می باشد. برای این منظور ابتدا دیسک ویندوز را داخل دستگاه قرار داده و سیستم خود را ریستارت کنید. سپس از کیبورد کلید  F2 را چندین بار فشار داده و نگه دارید تا پنجره تنظیمات بایوس BIOS نمایش داده شود. مطابق تصویر از منوی Boot گزینه Boot Option #1 را انتخاب کرده و از فیلد باز شده اگر گزینه UEFI مشاهده نمودید آن را انتخاب و در غیر اینصورت بر روی DVD RM را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این گزینه در بسیاری از موارد بنام DVD RM نبوده و نام برند DVD RM معمولاً نمایش داده می شود. در انتها از روی کیبورد بر روی کلید F10 کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شده ذخیره گردد.

New Doc 2019-07-01 11.55.03_5_0.jpg

اگر ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر شما ویندوز ۱۰ می باشد می توانید با استفاده از آموزش ورود به بایوس در ویندوز ۱۰ از طریق پنجره Settings تنظیمات جهت ورود و دسترسی به بایوس استفاده نمایید.

همچنین در صورتی که با ارور GPT و یا MBR در هنگام نصب ویندوز مواجه شدید می توانید مطلب حل مشکل ارور GPT  و MBR در هنگام نصب ویندوز ۱۰، ۸، ۷ را مطالعه فرمائید.