آموزش اصول جاوا اسکریپت
به دوره آموزش اصول جاوا اسکریپت خوش آمدید.
جاوااسکریپت چیست؟
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پویا و شی محور بوده که برای ایجاد تعامل صفحات مختلف وبسایت باهم بکار میرود. نکته جالب این است که این زبان هم سمت کاربر میباشد و هم سمت سرور.
یک برنامه کامپیوتری، لیستی از دستورالعمل هایی است که توسط کامپیوتر اجرا می شود. در یک زبان برنامه نویسی، به این دستور العمل ها، Statement گفته می شود. یک برنامه نوشته شده با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، از تعدادی Statement تشکیل شده است.
معرفی
2
نحوه استفاده از فایل های تمرینی
معرفی جاوا اسکریپت
1
جاوا اسکریپت چیست
2
ارتباط جاوا اسکریپت به جاوا
3
شناخت چشم اندز های جاوا اسکریپت
مبانی پایه ای
1
ابزار مورد نیاز برای توسعه جاوا اسکریپت
2
معرفی کنسول جستجو گر
3
اضافه کردن جاوا اسکریپت به یک فایل
4
اضافه کردن جاوا اسکریپت به یک فایل خارجی
5
چگونه جاوا اسکریپت بنویسیم؟
کار با داده ها
1
متغیرها – همه محتویات جاوا اسکریپت
2
انواع داده ها در جاوا اسکریپت
3
اوپراتور های محاسبه گر
4
کار با رشته ها و اعداد
5
گزاره های مشروط و منطقی
6
شرایط پیشرفته و منطقی
7
آرایه ها
8
وِیژگی ها و روش های آرایه ها
توابع و اشیاء
1
توابع جاوا اسکریپت
2
ساخت یک تابع ابتدایی
3
اضافه کردن استدلال به تابع ها
4
برگرداندن مقادیر از یک تابع
5
توابع ناشناس
6
استفاده از عبارات کاربردی
7
دامنه متغیر
8
let and const
9
معنی بخشی به آبجکت ها
10
سازندگان آبجکت ها
11
سایدبار – نقطه و براکت
12
خاتمه دادن
جاوا اسکریپت و DOM بخش اول
1
The document object model
2
هدف قرار دادن عناصر با querySelector
3
دسترسی و تغییر عناصر
4
دسترسی و تغییر کلاس ها
5
دسترسی و تغییر ویژگی ها
6
اضافه کردن المان های DOM
7
اجرای CSS خطی بر روی یک المان
پروژه: ساخت یک ساعت آنالوگ
1
ساخت ساعت آنالوگ
2
استفاده از CSS برای حرکت عقربه ها
3
استفاده از جاوا اسکریپت برای حرکت عقربه
4
فهمیدن زمان دقیق
5
نشان دادن زمان فعلی با ریاضیات
6
حرکت دادن ساعت
7
حل کردن مشکل بازگشت به صفر
جاوا اسکریپت و DOM بخش دوم
1
رویدادهای DOM
2
برخی از رویدادهای معمولی DOM
3
فعال کردن توابع توسط کنترل کننده رویداد
4
اضافه کردن و استفاده از مخاطبان رویداد
5
تصویب استدلال ها توسط مخاطبان رویداد
پروژه: تست سرعت تایپ
1
خلاصه نشانه گذاری HTML
2
استفاده از مخاطبان برای تشخیص نوشتاری
3
ساخت تایمر شمارش معکوس
4
ساخت یک تابع کمکی برای صفرهای پیشران
5
تشخیص غلط های املایی با تطبیق رشته ها
6
توقف تایمر پس از اتمام تست
7
افزودن دکمه ریست
حلقه ها (Loops)
1
حلقه ها
2
دور زدن از طریق آرایه ها
3
شکستن و ادامه دادن حلقه ها
پروژه نشانه گذاری تصاویر
1
شکست پروژه
2
خلاصه راه اندازی پروژه
3
دور زدن از طریق تصاویر
4
ساخت تابع برای تولید مقادیر srcset
5
ایجاد آبجکت حاوی اندازه های مختلف
6
بروزرسانی نشانه گذاری و ویژگی انداز
عیب یابی،اعتبار سنجی و کوچک سازی
1
اعتبار سنجی و عیب یابی جاوا اسکریپت
2
عیب یابی و جاوا اسکریپت
3
ارسال اطلاعات عیب یابی به کنسول
4
دسترسی از طریق ابزار مرورگر
5
پرکردن اسکریپت آنلاین
6
پرکردن اسکریپت های آنلاین
7
کوچک سازی اسکریپت آنلاین
8
کوچک سازی خودکار اسکریپت
سوال از مربی
1
شناخت توابع فلش
2
آموزه های ابتدایی از جاوا اسکریپت
3
چگونگی به تحریر در اوردن رشته ها
4
کارکرد سمبل خط تیره
5
دلایل استفاده از متد ()querySelectorAll
نتیجه گیری
1
گام بعدی
اولین دیدگاه را ثبت کنید.
لطفا, وارد اکانت کاربری شوید تا بتوانید نظر خود را درباره ی دوره ی آموزشی بنویسید