در حال بارگذاری...

معرفی آموزش اصول Solidworks 2022

Jb-Team Software Developer
خانه / معرفی آموزش اصول Solidworks 2022

سرفصل های آموزش اصول Solidworks 2022:

معرفي ساليدورکس
اجراي ساليدورکس براي اولين بار
پيمايش در محيط کاري سه بعدي
قالب هاي آماده ساليدورکس
ذخيره،تغيير نام و مديريت فايل ها
دستورات مربوط به مقياس بندي

آشنايي اجمالي با ساليدورکس
ايجاد اولين قسمت سه بعدي
ساخت اولين مونتاژ
CADساخت اولين نقشه
مباني مدل هاي سه بعدي

مباني مدل سازي
ايجاد طرح ها
آشنايي با ارتباطات
استفاده از ويژگي اکسترود
استفاده از ويژگي اکسترود کات
ايجاد ويژگي هاي جديد
ايجاد برش هاي جديد
اعمال مواد و رنگ ها
يافتن ويژگي هاي جرم
گزينه هاي سيستم، واحد ها و قالب هاي آماده
کار با ابعاد

ابزار طراحي
ابزار لاين و سنترلاين
ابزار مستطيل
دايره ها و کمان ها
طراحي اتصالات
کار با بيضي و مخروط
طراحي چندضلعي
ايجاد متن
استفاده از معادلات و متغيرها
ابزار برش
معادله منحني
جوهر طراحي

پيرايش طرح ها
پيرايش و گسترش يک طرح
ايجاد آفست هندسي
انتقال،کپي،چرخاندن و تغيير مقياس
پاک کردن و بازگرداني فعاليت ها
استفاده از ابزار آينه 
ايجاد الگوهاي تکراري در طرح
استفاده از خطوط سازنده
استفاده از ابزار تبديل
اضافه کردن اتاقک به طرح

هندسه مرجع
کار با صفحات
ساخت محور
ايجاد سيستم مختصات
طرح هاي مفهومي
نماي نشانه گذاري

قسمت تغييرات
اضافه کردن فيلت به يک قسمت
کار با ابزار چمفر
اعمال درفت
Shellاستفاده از دستور
استفاده از ابزار آينه
ايجاد الگوهاي خطي
ايجاد الگوهاي دايره اي

مدل سازي پيشرفته
ابزار لافت
استفاده از منحني هاي راهنما
ساخت برش هاي لافت
sweptايجاد اشکال با استفاده از
sweptاستفاده از برش هاي
استفاده از ابزار بسته بندي
Boss_Baseمرز
ابزار اينترسکت
کار با پيکربندي
ابزار سطح
استفاده از سطوح
ويرايش مستقيم:انتقال وکپي
ابزار جابه جايي وجه
ابزار ترکيب
ابزار تقسيم
ابزار نمودار پروژه
ابزار قطعه کردن

ويزارد حفره
آشنايي با ويزارد حفره
آشنايي با نوع و استانداردهاي حفره
مکان يابي حفره ها در سه بعد

بلوک ها
استفاده از بلوک در طراحي
ايجاد بلوک ها
طراحي با بلوک ها

مونتاژ قطعات
شروع به اتصال
کپي، انتقال و چرخاندن قسمت ها
اتصال قطعات
کار با پيش مونتاژ
ساخت الگوهاي خطي
ساخت الگوهاي دايره اي
آشنايي با تولباکس
دانلود قسمت هاي اينترنتي

مونتاژ و اتصالات حرفه اي
ايجاد جفت ها
اتصال اجزا حرفه اي
Path Mateکار با
جفت هاي مکانيکي
ترازبندي قطعات
جفت هاي مغناطيسي
ناشر مفيد اتصالات مغناطيسي

مدلسازي زمينه
اتصال طرح اوليه به ديگر قطعات
استفاده از طرح لايه اي
استفاده از ويزار حفره در زمينه

استفاده از جداول طراحي
آشنايي با جداول طراحي
کار با محاسبات پيشرفته
انتخاب پيکربندي قطعات
ساخت اسمبلي ها با استفاده از جداول طراحي
اضافه کردن جداول طراحي

طراحي قطعه
کار با قالب هاي آماده
گزينه هاي صفحه و طراحي
انتخاب زاويه صحيح نمايش
اضافه کردن مدل

ابعاد
ايجاد بعد عمومي
ايجاد ابعاد منظم
ويژگي هاي ابعاد حفره
Autodimensionآشنايي با ابعاد

حاشيه ها
اضافه کردن حاشيه
نمايش هاي خاص طرح ونقشه
اضافه کردن ويژگي سفارشي 
يادداشت هاي طرح
کار با کتابخانه طراحي

نقشه هاي مونتاژ
اضافه کردن مونتاژ به نقشه
اضافه کردن جدول مواد به نقشه
اضافه کردن بالون ها به نقشه مونتاژ
نماي گسترده
اضافه کردن ويژگي هاي سفارشي و تجديد نظر

 

اصول سالیدورکس ۲۰۲۲

 

مقدمه

آموزش مدل سازی CAD 3D

 

آشنایی با سالیدورکس

راه اندازی سالیدورکس برای اولین بار

ناوبری داخل محیط کاری سه بعدی

تمپلیت های سالیدورکس

ذخیره، تغییر نام و مدیریت فایل ها

اندازه گیری

پیشرفت های رابط کاربری سالید.ورکس

 

شروع سریع سالیدورکس

ایجاد اولین پارت سه بعدی

ساخت اولیم اسمبلی

ساخت اولین دراوینگ CAD

مراحل اساسی مدل سازی ۳ بعدی

 

مدل سازی پارت ساده

ایجاد اسکچ

درک رابطه ها

استفاده از فیچر Extrude

استفاده از فیچر Extrude Cad

ایجاد فیچر revolved

ایجاد کات های revolved شده

بکار گیری متریال، رنگ و Finishes

پیدا کردن ویژگی های جرمی

تمپلیت، واحد و گزینه های سیستم

کار با ابعاد

انتخاب رنگ

ایجاد رفرنس سیستم های مختصات

 

ابزارهای اسکچ

ابزارهای لاین و لاین مرکزی

استفاده از ابزار مستطیل

دایره ها و کمان ها

کشیدن اسلات ها

کار با ابزار بیضی و مخروطی

اسکچ کردن چند ضلعی ها

ایجاد تکست

استفاده از معادلات و متغیرهای لینک شده

استفاده از ابزار Spline

منحنی معادله محور

مرکب اسکچ

کپی و الگو برداری از متن اسکچ

 

اصلاح اسکچ

Trim و extend کردن اسکچ

ایجاد هندسه آفست

انتقال، کپی ، چرخش و مقیاس

پاک کردن undo  و Redo

استفاده از ابزار های Mirror

ایجاد و تکرار الگو ها در اسکچ

استفاده از لاین های Construction

استفاده از لاین های Convert Entities

اضافه کردن Fillet و Chamfer به اسکچ

 

هندسه مرجع

کار با Plane ها

ایجاد محور

ایجاد سیستم مختصات

اسکچ های Concept

Markup view

 

اصلاحات پارت

اضافه کردن Fillet ها به پارت

اعمال Draft

استفاده از دستور Shell

استفاده از دستور Mirror

ایجاد الگوهای خطی

ایجاد الگوهای دایره ای

 

مدلسازی پیشرفته پارت

ابزار loft

ابزار Loft با منحنی راهنما

ایجاد کات های loft شده

ایجاد شکل های swept شده

ساخت Swept Cuts

استفاده از دستور Wrap

ابزار Boundary BossBase

ابزار Intersect Tools

کار با configuration ها

ابزارهای Surface

استفاده از Surfaces برای ساخت مدل

ویرایش مستقیم MoveCopy Bodies

ویرایش مستقیم Move Face

ویرایش مستقیم ادغام

ویرایش مستقیم Split

تصویر کردن منحنی

ابزار اسلایس

معرفی ابزارهای فلز ورق

معرفی Weldments

بررسی مجموعه ابزارهای موجود

استفاده از مارک آپ

 

Hole Wizard

شروع کار با Hole Wizard

درک انواع حفره و استاندارها

جاگذاری حفره ها به حالت ۳ بعدی

اسلات های Hole Wizard

External Threaded Stud Wizard

 

بلوک ها

استفاده از بلوک های اسکچ

ایجاد بلوک

طراحی با بلوک ها

 

ساخت اسمبلی

راه انداری اسمبلی

کپی، انتقال و چرخش پارت ها

کار با ساب اسمبلی ها

ساخت الگو های خطی

ایجاد الگو های دایره ای

استفاده از جعبه ابزار

دانلود پارت های اینترنتی

استفاده از کلید Q برای رفرنس های سریع

 

Mate های پیشرفته

ایجاد Mate های قطعات

Mate کردن پارت ها از طریق Mate پیشرفته

Mate های مغناطیسی

Asset Publisher برای MagneticMates

 

مدلسازی In-Context

لینک کردن اسکچ ها به سایر پارت ها

استفاده از Layout Sketch

استفاده از hole wizard در کانتکست

 

استفاده از میزهای طراحی

استفاده از میزهای طراحی

کار با محاسبات پیچیده

انتخاب Configuration های قطعات

ساخت اسمبلی با میزهای طراحی

اضافه کردن به میزهای طراحی

 

Part Drawing

کار با تمپلیت های دراوینگ

گزینه های دراوینگ و ویژگی های Sheet

انتخاب زاویه صحیح Projection

اضافه کردن View های مدل به دراوینگ

 

ابعاد

ایجاد نمادهای ابعاد کلی

ایجاد ابعاد مرتب سازی

حفره های ابعاد و ویژگی های خمیده

استفاده از ابزار Autodimension

 

اضافه کردن Annotation های عمومی

اضافه کردن Annotations

اضافه کردن View ها به دراوینگ ها

اضافه کردن ویژگی های سفارشی

لینک کردن نوت های دراوینگ

استفاده از Design Library

استفاده از معادلات برای ویژگی های سفارشی

 

اسمبلی دراوینگ ها

اضافه کردن اسمبلی به دراوینگ ها

وارد کردن Bill of Materials

اضافه کردن بالون ها در اسمبلی دراوینگ

ایجاد Exploded view

اضافه کردن Custom Properties و Revision

حالت Detailing

 

نتیجه گیری

گام بعدی