در حال بارگذاری...

معرفی آموزش اصول ۳Ds Max 2021

Jb-Team Software Developer
خانه / معرفی آموزش اصول ۳Ds Max 2021

 سرفصل های آموزش اصول ۳Ds Max 2021

مقدمه
 آشنايي با تري دي مکس
 نحوه استفاده از فايل هاي تمرين 

شروع به کار
 انتخاب يک صفحه کاري 
 سفارشي سازي تنظيمات
 استفاده از فولدرهاي پروژه 

رابط کاربري تري دي مکس
 آشنايي با رابط کاربري 
 سفارشي سازي صفحه کاري 
 سفارشي سازي پس زمينه رنگ درجه بندي ها 
 ايجاد پرمتيو با استفاده از ورودي هاي صفحه کليد 
 ساختن پرمتيوها با ماوس 
 تغيير موقعيت اشيا 
 چرخاندن و تغيير شکل دادن اشيا 
 جا به جايي ويو پورت ها 
 پرخاندن ويو پورت ها 
 صرفه جويي در زمان با استفاده از ميانبرهاي صفحه کليد 
 سفارشي سازي ميانبرها 
 انتخاب حالت سايه دار در ويوپوينت ها 
 تنظيمات پيشرفته چيدمان 
 پيکربندي چيدمان ها 

چيدمان صحنه
 مشخص کردن واحد هاي اندازه گيري 
 مشخص کردن واحدهاي سيستم
 تعريف درجه بندي هوم 
 ذخيره تمپلت صحنه 
 ادغام کردن صحنه ها 
 کپي کردن نمونه هاي اشيا 
 کپي گرفته از اشيا با استفاده از جابه جايي 
 معرفي اسنپ 
 حرکت دقيق با گريد و اسنپ 
 مرتب کردن اسم هاي اشيا 
 جمع کردن اشيا در گروه‌ها 
 مديريت لايه‌هاي نمايشي 
 کنترل ويژگي هاي اشيا و لايه نمايشي 
 آشنايي با مرجع خارجي 
 ساخت گزارش XREF 
 حرکت در سيستم هاي مختصاتي مرجع 
 چرخاندن اشيا در سيستم هاي مختصاتي مرجع 
 تغيير اشيا حول محور انتقال 
 ايزوله کردن و قفل کردن سلکشن 
 انتخاب در حالت هاي پنجره و کراسينگ 

مدل سازي اسپيلاين
 ساختن اشکال 
  ويرايش Bezier splines  
 تنظيم جزئيات شکل 
 مدل سازي با Extrude modifier 
 اصلاح مسير با استفاده از ابزار sweep 
 خروجي گرفتن از مسيرهاي Adobe Illustrator  
 وارد کردن مسيرهاي ايلاستريتور به تري دي مکس 
 اضافه کردن Bevel modifier  
 کنترل سطح جزئيات 
 مدل سازي توپولوژي 
 تغيير و تنظيم TextPlus  

مدل سازي پارامتري
 تغيير شکل شي اي با ماديفاير 
 لايه بندي تغيير شکل دهنده ها 
 تعريف سطح جزئيات پاليگان 
 رد کردن انتخابي به بالاي استک 
 درک وابستگي توپولوژي 
 نسخه سازي و بستن استک

مدل سازي چندضلعي
 آماده سازي عملگرهاي بول 
 ترکيب کردن حجم ها با استفاده از عملگرهاي بول 
 اضافه کردن لبه با استفاده ازQuickSlice  
 اضافه کردن لبه ها با ابزار برش 
 سخت کردن لبه هاي چندضلعي 
 مدلسازي با استفاده از ريبون 
 ساده سازي اشکال با ابزار حذف 
 انشعابسازي Editable Poly 
 جزئيات دادن به مش 
 ايجاد گوشه هاي منحني 

مدل سازي سطح زيربخش
 آشنايي با سطوح زيربخش 
 بهترين تمرينات جهت مدل سازي 
 مدل سازي جعبه 
 مدل سازي با Symmetry modifier 
 مدل سازي منحني با استفاده از ابزار انتخاب نرم 
 اصلاح اشکال با سوئيفت 
 محدودسازي انتقالات 
 اصلاج شکاف با تغيير اندازه غير يکنواخت 
 تيز کردن گوشه ها 
 نهايي سازي زيربخش ها 

تکنيک هاي دوربين
 ساختن يک دوربين فيزيکي و هدف آن 
 جابه جايي دوربين اول شخص در ويو پورت ها 
 فعال سازي Safe Frames 
 تنظيم رزولوشين و نسبت ابعاد در تنظيمات رندر 
 ساخت يک دوربين آزاد 
 چرخاندن در فضاي مختصاتي Gimbal
 تنظيمات مربوط به سه پايه و شبيه سازي آن

نورپردازي
 پيش نمايش از رندرها 
 ايحاد نور فتومتريک 
 تنظيم شدت نور و رنگ 
 تنظيم شکل نور 
 کنترل پارامترهاي نورافکن 
 استفاده از Light Explorer 
 روشنايي با رنگ محيط 
 روشنايي با يه HDRI enviroment 
 اصلاح سفيدي محيطي 
 جدا کردن محيط از پس زمينه 
 ايجاد خورشيد و آسمان 

مواد
 استفاده از Slate Material Editor 
 تعيين کردن ماد براي آبجکت 
 مديريت مواد صحنه 
 مديريت sample slot 
 ذخيره کتابخانه مواد 
 رنگ مواد فيزيکي 
 پارامترهاي انعکاس مواد فيزيکي 
 کنترل حالت سايه گذاري مواد در ويو پوينت 
 کنترل اندازه نمونه مواد
 ساختن نقشه سه بعدي رويه اي 
 پارمترهاي جهت يابي نقشه سه بعدي 
 ترسيم فايل هاي تصويي Bitmap 
 نمايش نقشه هاي سه بعدي 
 استفاده از اندازه واقعي
 بازيابي اتصالات 

انيميشن
 آشنايي با سلسله مراتب 
 حرکت نقاط pivot 
 چرخاندن نقاط pivot 
 اولويت بندي محورهاي چرخش 
 اتصال اشيا 
 قفل کردن انتقالات 
 اصلاح و دوري از مشکلات تغيير اندازه 
 انتخاب نرخ فريم و سرعت بازپخش 
 انتخاب بخش زماني فعال 
 ساخت کي فريم به صورت اتوماتيک 
 ساخت کي فريم در حالت Set 
 ويرايش در تايم لاين 
 ويرايش در Dope Sheet 
 ويرايش در حالت منحني 
 ويرايش Interpolation در Curve Editor 
 تغيير خطوط مماس 
 ويرايش مسير با motion 

رندر گرفتن
 انتخاب رندر کننده 
 انتخاب گزينه هاي رندر 
 رندر کردن توالي تصوير
 پخش توالي تصويري با RAP Player 
 رندر گرفتن در محدوده پويا