در حال بارگذاری...

۶ دلیل اساسی برای استفاده از ویندوز ۱۰

Jb-Team Software Developer
خانه / ۶ دلیل اساسی برای استفاده از ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ ، اولین بار در جولای ۲۰۱۵ منتشر شد و به تدریج نسخه های مختلف و کامل تری از این ویندوز ، از جانب شرکت مایکروسافت ، در اختیار کاربران قرار گرفت. حال که حدود ۱ سال از انتشار نسخه های اولیه ویندوز ۱۰ می گذرد، کاربران بیشتری به نصب این نسخه از سیستم عامل ویندوز روی سیستم خود روی آوردند. اگر شما هنوز در نصب ویندوز ۱۰ شک دارید، مطالعه ۶ دلیل اساسی برای نصب ویندوز ۱۰ را که در ادامه معرفی می کنیم، به شما توصیه می کنیم.

چرا ویندوز ۱۰ را نصب کنیم؟

Reasons to Upgrade to Windows

 قابلیت های جزیی زیادی نظیر فیلتر کردن نتایج جست وجو در ویندوز ۱۰ وجود دارد؛ اما در ادامه تعدادی از مهم ترین دلایل را برای استفاده کاربران از ویندوز ۱۰ را می خوانید.

 

ویندوز ۱۰ کاملا رایگان است

در صورتی که مایل نیستید از روش های سنتی برای نصب ویندوز ۱۰ استفاده کنید، مثل نصب ویندوز با فلش و یا سی دی، می توانید نسخه فعلی ویندوز خود را ارتقا دهید. مایکروسافت امکان ارتقا ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را به ویندوز ۱۰ به صورت موقت فراهم کرده است و می توانید از این قابلیت (در صورتی که نصب ویندوز شما از اول قانونی بوده باشد) برای ۱ سال استفاده کنید.

 

ویندوز ۱۰، ویندوز فاینال است

مایکروسافت دائما سیستم عامل خود را از روی سرویس های مختلف جا به جا می کند. استفاده از ویندوز های فاینال، سبب میشود که مایکروسافت ، از تمام کاربرانش در مورد نسخه ویندوزی که استفاده می کنند مطمئن شود و موارد امنیتی را بهتر اجرا کند.

استفاده از ویندوز 10

 

کورناتا در ویندوز ۱۰

در ابتدا قابلیت کورناتا برای ویندوز فون ها عرضه شد؛ اما پس از آن ویندوز ۱۰ نیز به کورناتا مجهز شد. کورناتا یک دستیار دیجیتالی و مدرن است که به واسطه آن می توان تمام برنامه ها و عملیات ها را در ویندوز ۱۰، مدیریت و به ادمین یادآوری کرد. به عنوان مثال می توانید از وی درباره رستوران های نزدیک برای صرف ناهار مشاوره بخواهید یا این که درباره آخرین اخبار بپرسید. کورناتا نیز به سادگی پیغام ها را به صورت شنیداری یا تایپ شده درویندوز۱۰، در اختیار شما قرار می دهد.

 

استفاده از ویندوز 10

 

 

افزوده شدن Microsoft Edge به ویندوز ۱۰

به دلیل  مشکلات زیادی که در استفاده از اینترنت اکسپلورر انواع ویندوز  ایجاد شد، مایکروسافت این بار در یک حرکت خلاقانه، مرورگر جدیدی به نام Microsoft Edge را برای رقابت با سایر مرورگرهای معروف نظیر کروم و فایرفاکس، به نسخه نهایی ویندوز ۱۰ اضافه کرد.

هرچند که مایکروسافت اج ، کمبود های زیادی نظیر نداشتن حالت جست وجوی خصوصی دارد، اما می توان این مرورگر را شخصی سازی کرد و یا حتی با تغییر منو راست کلیک مایکروسافت اج به فایرفاکس ، محیط آن را تغییرداد.

 

استفاده از ویندوز 10

 

تغییر منو استارت در ویندوز ۱۰

همان طور که می دانید ، منو استارت از ویندوز ۸ به کلی حذف شدو نمای قدیمی منو استارت در ویندوز ۷ یا XP مشاهده نمیشد؛ اما با تغییراتی که در ویندوز ۱۰ مشاهده میشود، می توان گفت که منو حرفه ای تری که ترکیب منو استارت در ویندوز های قدیمی تر و شکل منو استارت در ویندوز ۸ است، در ویندوز ۱۰ خودنمایی می کند. این منو به خوبی شخصی سازی مشود و بخش های مختلف آن در ویندوز ۱۰، قابل تغییر است. می توانید منو را مشابه با منوهای قدیمی تغییر دهید، با آن را مطابق با ویندوز ۸ خلوت تر کنید.

 

استفاده از ویندوز 10

 

تجربه DirectX 12 برای اولین بار در ویندوز

مایکروسافت در Build جدید ارائه شده، قابلیت جدید DirectX 12 را به صورت انحصاری برای ویندوز ۱۰ معرفی کرده است. این قابلیت برای افرادی که علاقه زیادی به بازی و گیم دارند، عرضه شده است. گفته میشود که با وجود DirectX 12 ، تا ۵۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی میشود و کسانی که به صورت حرفه ای تر بازی های رایانه ای را با ویندوز ۱۰ انجام دهند، بیشتر از گذشته می توانند از بازی کردن لذت ببرند.

کارت گرافیک های قدرتمند و جدیدتر از DirectX 12 پشتیبانی می کنند و تنها کاری که باید انجام دهید، آپدیت درایور ها می باشد. ناگفته نماند که برخی از کارت گرافیک ها نمی توانند به صورت کلی از تمام قابلیت ها و جلوه های DirectX 12 پشتیبانی کنند. بنابراین اگر به دنبال استفاده از تمامی جلوه های موجود هستید، بهتر است کارت گرافیک سیستم را به آخرین و جدیدترین مدل ارتقا دهید.