در حال بارگذاری...

جلوگیری از هک شدن اکانت های شبکه های اجتماعی

Jb-Team Software Developer
خانه / جلوگیری از هک شدن اکانت های شبکه های اجتماعی

همواره در کنار قابلیت ها و کارآیی هایی که شبکه های اجتماعی در گوشی های هوشمند در اختیار افراد قرار میدهند ، خطراتی نیز امنیت کاربران را در این محیط های پرطرفدار و پرجاذبه تهدید خواهد کرد . یکی از شایع ترین روش های کلاه برداری امروزه هک شدن اکانت های شبکه های اجتماعی میباشد.در نتیجه کاربران شبکه های اجتماعی موظف هستند با روش های مختلف نشانه های هک شدن اکانت خود را بررسی کرده و قبل از به دام افتادن در دام هکرها امنیت شبکه های اجتماعی خود را بالا ببرند

ابزارهای ساده برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه اجتماعی

How to Secure Your Social Media Accounts

 

همیشه اولین گام برای جلوگیری از هک شدن اکانت شبکه های اجتماعی، افزایش امنیت دستگاهی است که از آن استفاده میشود. در صورتی که دستگاهتان اندرویدی است برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

برای این که از هک شدن اکانت شبکه های اجتماعی خود جلوگیری کنید راه های زیادی وجود دارد.برخی از این راهکارها برای جلوگیری از هک شدن عبارتند از  :

آگاهی از فعالیت های مشکوک به وسیله برنامه LogDog

یکی از برنامه های کاربردی که دسترسی های مختلف به حساب های شبکه های اجتماعی را همواره آنالیز و بررسی می کند، برنامه LogDog می باشد. این برنامه به صورت ۲۴ ساعته اکانت شبکه های اجتماعی که به دلخواه شما اضافه شده است را مانیتورینگ می کند. زمانی که دسترسی مشکوکی به حساب شبکه های اجتماعی شما ایجاد شده باشد این برنامه پیغام there is unauthorized access را به شما می دهد تا امنیت حسابتان را چک کنید. شبکه هایی که به صورت پیش فرض در برنامه هستند عبارتند از: Facebook, Gmail, Evernote, Yahoo و Dropbox

با این حال کاربر کاربران میتوانند برنامه های دلخواه دیگر خود را به آن اضافه کنند .

 

Anti Hack

 

بررسی امنیت پسورد با استفاده از برنامه های Password Manager

از مهم ترین دلایلی که معمولا حساب کاربران هک میشود، پایین بودن امنیت پسورد می باشد. بدین منظور برنامه های مدیریت پسورد یا Password Manager زیادی وجود دارد. LastPass یا ۱Password از برنامه های رایگان و در دسترس برای ساخت پسورد ایمن هستند. ۱Password علاوه بر سیستم عامل اندروید و iOS  برای ویندوز نیز قابل استفاده می باشد. در انتخاب پسورد دقت کنید.

توجه به تنظیمات خصوصی اکانت شبکه های اجتماعی

قبل از این که اقدامات جانبی را برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه های اجتماعی خود انجام دهید لازم است که با امکانات امنیتی موجود در این سرویس ها آشنا شوید و آن ها را به کار گیرید. به عنوان مثال در فیس بوک حین انتشار یک پست از شما مجوز های مختلفی برای نمایش مطلب گرفته میشود؛ مثلا این که مطلب در تایم لاین نمایش داده شود، پست توسط همه کاربران فابل مشاهده باشد و…

همین تنظیمات نیز در سایر شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام و…وجود دارد.

 

Anti Hack

 

نصب آنتی ویروس

با مطاعه آنتی ویروس های برتر دنیا . میتوانید یکی از آن ها را بر روی دستگاه خود نصب نمایید. دقت داشته باشید که آخرین نسخه آنتی ویروس ها را نصب کرده باشید. آنتی ویروس Kaspersky یکی از برنامه های  کاربردی است که برای مقابله با بدافزارها و عوامل مخرب در اندروید انتخاب خوبی است.

غیراز نصب آنتی ویروس توجه به ایمیل های مشکوک ، پیام ها یا SMS  های غیرعادی که از طرف شبکه های اجتماعی ارسال میشود و…برای جلوگیری از هک شدن حساب های شبکه های اجتماعی لازم است.

 

Anti Hack